محل تبلیغات شما
گروه ی خبرگزاری دانشجو»،‌ محمد اصغری مرجانلو؛‌ واكاوی لایه های گوناگون و اغلب پنهان جریان انحرافی كه این روزها كمتر سایت وبلاگ و یا رومه ای می توان پیدا كرد كه مطالبی در مورد آن نداشته باشد برخلاف نظر برخی ها كه آن را جریانی رو به زوال می پندارند نیازمند بررسی های كارشناسانه و متخصصانه بوده، و به نظر می رسد عمق و گسترش نفوذ و نقشه راه آنان برای ادامه حیات و یارگیری خیلی بیشتر از آن باشد كه در ظاهر می نماید.
 
اینكه استارت كار این جریان چه زمانی زده شده به هیچ عنوان بحث محوری و اصلی نبوده، بلكه نوع و جنس عمل آن كه رنگ و بویی بسیار خطرناك دارد، موضوعی اساسی تر است و دقت نظر و عمل متولیان مقابله با آن را به این سمت طلب می كند.
 
البته نفوذ این جریان در لایه های قدرت و مخصوصا اشغال جایگاه های حقوقی و بعضا حساس توسط آنان مخصوصا در بدنه قوه اجرایی كشور ابهامات بسیاری را در خصوص هدف غایی فعالیت های این جریان در ذهن متبادر می سازد؛ چرا كه در نگاه اول و ظاهر بین دستیابی به قدرت ی اولین و محتمل ترین گزینه برای این اعمال مطرح می شود یا با انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد فعالیت های اقتصادی و نفوذ آن در این زمینه شائبه تلاش برای بدست گیری قدرت اقتصادی كشور كه البته همین امر نیز لاجرم در پایان منجر به افزایش نفوذ ی خواهد شد را تقویت می كند.
 
اما با كمی دقت در فعالیت های دیگر این جریان كه البته به صورت كاملا زیركانه و موذیانه ای در میان انبوه مسائل ساختگی دیگر و به صورت شبكه های و پراكنده و نه متمركز و مهمتر از همه از سوی افراد گوناگون و بعضا و شاید اغلب ناشناخته و یا كمتر شناخته تر بیان می شود نتیجه ای بس مورد تامل بدست می دهد.
 
حساسیت مسئله زمانی آشكار تر می شود كه متوجه شوی بر خلاف جریان های حاكم در دوران سازندگی یعنی جریان لیبرالیسم اقتصادی و یا در دوران اصلاحات یعنی جریان لیبرالیسم فرهنگی كه بیشتر در حوزه ظواهر امور در جامعه وارد می شدند.
 
البته ریشه های همین جریان اخیر نیز در آن سال ها بسته شده است، نوك پیكان این جریان به سمت دین و البته نه ظواهر آن كه ریشه های اساسی آن و زیر ساخت های باورهای دینی مردم بوده، و قصد تزل و فروریختن آن را در سر می پروراند.
 
در راستای تشریح ساز و كار فعالیت این جریان مسئله ای كه البته تاكنون نسبت به آن كم توجهی و شاید بی توجهی شده، سعی در شناخت افرادی است كه با این جریان همفكر و هم نوا بوده، و با پوشش های متفاوت شخصیت اجتماعی در جهت نیل به اهداف این جریان قدم بر می دارند و اما در این راستا اولویت دادن به بررسی و تدقیق در فعالیت های اخراجی های دولت خالی از لطف نیست.
 
همگی بر این مسئله واقفیم كه واكنش طبیعی درمقابل كنارگذاشته شدن و حذف فردی از یك جایگاه مخصوصا اگر در یك زمان حساس از لحاظ وضعیت اجتماعی صورت گیرد حتی از لحاظ روانشناسانه اقبال حداقل گروهی از مردم نسبت به او و اهمیت یافتن بعضا اغراق آمیز و سرطانی نظریات به آرا در میان اقشاری از مردم را در پی دارد.
 
حال اگر كمی دقت كنیم با اولین زمزمه هایی كه در باره جریان انحرافی و نفوذ آن در ساختار دولت كریمه به گوش رسید به مرور افرادی از بدنه دولت بعضا به شكل های غیر عرضی كنار گذاشته شده، و در واقع به شكلی در جهت شخصیت سازی بادكنكی و كاذی از آن اقدام شد.
 
این گفتار به هیچ عنوان قصد جسارت به همه افرادی كه ازبدنه دولت جدا شدند و در زمینه های دیگر فعالند را نداشته با این حال دقت در آرا و نظریات حداقل برخی از آنها را برای دغدغه مندان كشور لازم می داند.
 
اهمیت و ضرورت بررسی این مسئله با بازخوانی مطالب اخیرا عنوان شده در رومه ایران بیشتر شده و با كنار هم قرار دادن دو مسئله مذكور یعنی هدف نهایی جریان انحرافی و شخصیت سازی كاذب از برخی افراد تكه های پازل مرموز جریان انحرافی جای خود را پیدا می كند حمله به حجاب اسلامی به عنوان مظهرو بارزترین نشانه مسلمان است هر چند به خودی خود مسئله بسیار مهم و در خور تامل بوده، و نیازمند پیگیری و برخورد در عوامل دخیل در آن می باشد.
 
لیكن نظر این گفتار بر این است كه طرح این مسئله یك مسئله ظاهر می باشد كه حدقل دو هدف را می تواند دنبال كند اول بهره برداری ی در جهت خریدن قلب و دل اقشاری از جامعه به همراه كردن آنان با خود برای بهره برداری های آتی و دوم و مهمتر و البته خطرناكتر تست حساسیت جامعه نسبت به طرح آن كه در صورت مطلوب بودن نتیجه پرده های دیگر سناریوی این جریان در جهت استحاله و بلكه تخلیه كردن روح جمعی جامعه از ارزش های به منصه اجرادر آمده، سناریوی كه شاید بتوان آن را مصادق بارز جنگ نرم علیه ارزش ها دانسته، و به گونه ای كه شاید هر چند هفته ای یك بار سطوری از آن و آن هم به صورتی ممتزج در مقالات و یا جملاتی كوتاه درمیان دیالوگ های انبوه فیلم های خالی از محتوای ارزشی به خورد مردم داده شده، و می رود كه در صورت عدم چاره اندیشی بنیادین آنان، سنگ دین را به سینه بزند.
 
پایه های مستحكم اعتقادی مردم را با پایه های پوشالی جایگزین كرده، و به هدف غایی خود یعنی دینی خالی از خدا، وحی و خالی از مهدویت و ولایت و خالی از امربه معروف و نهی از منكر كه به عنوان ابزار روح بخشی متداوم به امور دینی و اجتماعی مطرح است را تحویل آیندگان دهد.
 
چرا كه دینی كه خدای مطرح در آن بر سر اصول و باید ها با مردم تساهل و تسامح می كند دینی كه در آن امر به معروف و در صورت رغبت مردم خوب و نه واجب می شود، دینی كه تنها عده ای متخصص در تخصص مجاز، و می توانند در احكام آن نظر بدهند و فقیهی كه استدلال عقلی، ‌نقلی و تخصص اوست مردمی اباحه گر و سست عنصر به بار خواهد آورد كه از آن پی جولان دادن در نیمه تهی از ارزش های او كاری سهل بوده، و افكار این چنین مدرسی مركز مناسبی برای بر سر كرسی نشاندن هر آنچه غیر اسلام است، خواهد بود.

افکار ماکیاولی میهمان خانه های ایرانی

چشم انداز 1404 حجاب!

تحریم‌ها؛ نبرد بر سر ناکارآمدی مکتب اومانیستی در مقابل مکتب الهی

كه ,های ,جریان ,  ,مسئله ,مردم ,این جریان ,كه در ,بوده، و ,جریان انحرافی ,خالی از ,یعنی جریان لیبرالیسم

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باورد scutovilol دختر مسیح sturzutaleab Amelia's site Basketball Trojer NBA|NBA Trojer Danmark provoralom لوازم جانبی گوشی موبایل بشاگرد (روستای بندنر) روایت عاشورا